Z pasji do informacji

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News | ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA
Oficjalny serwis informacyjny polskiej żeglugi śródlądowej.

  • Hamburg dostał zielone światło na piersze prace nad pogłębieniem Łaby

    Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku pozwolił portowi w Hamburgu na rozpoczęcie pogłębienia rzeki Łaby w Hamburgu, mimo zastrzeżeń ekologicznych do tego projektu.

    Oznacza to zmniejszenie i tak dużego opóźnienia kluczowej dla portu inwestycji, która pozwoli zawijać tam najnowszym kontenerowcom. Powodem braku takiej decyzji wcześniej był protest ekogrup, według których oryginalny plan pogłębiana źle wpłynie na lokalne środowisko.

    Wykonanie tej inwestycji pozwoli wpływać do Hamburga większym o 1800 TEU statkom, bez konieczności ich częściowego rozładunku.

  • Tak ma wyglądać port w Kędzierzynie-Koźlu.

    Kozielski port r11; niegdyś gospodarcze serce miasta, od lat obraz nędzy i rozpaczy. Wszystko wskazuje na to, że czeka go drugie życie. Niemal od razu wśród mieszkańców Kłodnicy, która przylega do portu, pojawił się jednak szereg obaw r11; głównie związanych ze zwiększeniem ruchu ciężarówek przez osiedle. Mieszkańcy zapowiedzieli nawet protest. Inwestor zdecydował więc, że wyłoży karty na stół. W czwartek przedstawiciele spółki Kędzierzyn-Koźle Terminale na czele z prezesem Jarosławem Zemło i członkiem zarządu Zbigniewem Żukiem spotkali się z dziennikarzami. Przedstawiono wizualizacje obrazujące, jak port będzie wyglądał, gdy zostaną zrealizowane wszystkie r11; rozłożone na kilka lat r11; etapy inwestycji.

  • Emocje na konferencji wiślanej w Płocku

    Urzędnicy wysokiego szczebla, naukowcy, fachowcy i ekolodzy wytaczali armaty w ostrej momentami dyskusji, czy Wisła ma pozostać taką, jaka jest, czy należy ją uregulować i użeglowić. W panelu dotyczącym potencjału rzeki próbowali znaleźć wspólny język włodarze miast, społecznicy i fachowcy. Jedni twierdzili, że aby przywrócić życie na i nad wodą, potrzeba dopływu pieniędzy, drudzy - że najpierw musi być pomysł, a pieniądze wtedy się znajdą.

    Nawrocki (WWF) uważa, że wydanie 70 miliardów zł na realizację rządowego planu regulacji polskich rzek i ustanowienie ich międzynarodowymi drogami wodnymi, nie ma szans się zwrócić, a i natura nie odczuje tego w zdecydowany sposób.

  • Nowe prawo wodne: owocne spotkanie w ministerstwie!

    W środę 31 maja w Ministerstwie Środowiska odbyło się spotkanie z ministrem Mariuszem Gajdą, w którym uczestniczyli senator Małgorzata Kopiczko, Ewa Kunda r11; asystent wojewody warmińsko-mazurskiego, poseł Wojciech Kossakowski, burmistrz Roman Łożyński, Prezes Grupy Amax Tomasz Durkiewicz, Prezes Holdingu TajPort Anna Dymkowska-Kowalska oraz Adam Kowalski, który przekazał nam informację o przebiegu rozmów.

    Posiedzenie trwało nieco ponad pół godziny, miało sympatyczny, merytoryczny przebieg i było bardzo owocne.

  • O rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej w czeskim Bohuminie

    Jerzy Materna, sekretarz stanu w ministerstwie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wziął udział w Forum Odrzańskim, które odbywa się w czeskim Bohuminie. Kolejna edycja polsko r11; czeskiej platformy dyskusyjnej dotyczy wzajemnej wymiany informacji o projekcie wydłużenia Odrzańskiej Drogi Wodnej o transgraniczny odcinek z polskiego Kędzierzyna-Koźle aż po czeską Ostrawę.

  • Spotkanie przedstawicieli regionów i instytucji zaineresowanych

    29 maja br. na zaproszenie pana Jerzego Materny i pani Anny Moskwy, wiceministrów w MGMiŻŚ na spotkanie w siedzibie Ministerstwa przybyli wojewodowie, przedstawiciele urzędów wojewódzkich i dyrektorzy urzędów żeglugi śródlądowej z województw opolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego.

    Spotkanie było poświęcone współpracy dotyczącej żeglugi na Odrze z Republiką Federalną Niemiec i Republiką Czeską. W wydarzeniu poza wiceministrami i gośćmi wzięli udział eksperci z Departamentu Żeglugi Śródlądowej.

  • Rząd nie zrezygnował z budowy Kanału Śląskiego

    W ostatnich dniach ukazała się w mediach wypowiedź premiera Mateusza Morawieckiego o braku środków w budżecie na budowę Kanału Śląskiego. Słowa Premiera zostały błędnie zinterpretowane jako rezygnacja rządu z budowy kanału łączącego Odrę i Wisłę.

    Należy podkreślić, że budowa Kanału Śląskiego jest jednym z priorytetów polskiego rządu, wyrażonych w przyjętych przez Radę Ministrów 14 czerwca 2016 r. rZałożeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030r1; (M. P. z 2016 r., poz. 711).


wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Reklamy


It seams that module Activation (mod_jstats_activate) is not installed correctly. Please refer to JoomlaStats extension installation problem page.