Z pasji do informacji

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size



  • Odra to potencjał transportowy i gospodarczy, na którym może korzystać pięć nadodrzańskich regionów. Dziś zainaugurowany został Samorządowy Rok Rzeki Odry 2018.

    Odrzańska Droga Wodna przebiegająca wzdłuż Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego to ważny element europejskiej sieci dróg wodnych śródlądowych. Nadodrzańskie położenie stwarza również bardzo dobre warunki do rozwoju turystyki w województwie lubuskim i kreowania atrakcyjnych produktów turystycznych, konkurencyjnych w skali kraju i Europy.


  • W kozielskim porcie powstanie drugi terminal

    Sprzedaż terenów portowych w odniesieniu do gwarancji realizacji inwestycji budziła wiele kontrowersji. Część radnych otwarcie zgłaszała swoje wątpliwości, obawiając się, że po przejęciu terenu przez firmę plany trafią na półkę, a port przez kolejne lata będzie leżał odłogiem. Szybko okazało się jednak, że inwestor nie rzucał słów na wiatr. Prace budowlane związane z realizacją pierwszego etapu inwestycji, którym będzie terminal produktów płynnych, trwają od listopada zeszłego roku i zgodnie z zapowiedziami powinny zakończyć się pod koniec roku obecnego. Trwają także przygotowania do budowy terminala intermodalnego (kontenerowego) r11; w grudniu inwestor uruchomił proces uzyskiwania formalnych pozwoleń administracyjnych.


  • Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu, ul. Młodych Techników, 53-645 Wrocław.

    Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem i nazwiskiem kandydata, adresem zwrotnym, adresem e-mail i dopiskiem: rKonkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiur1;, w terminie do dnia 19 lutego 2018 r. na adres: Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa (z dopiskiem: Sekretariat Departament Edukacji Morskiej), liczy się data wpływu oferty do Ministerstwa.


  • W najbliższych kilkunastu latach zainwestujemy 100 mld złotych - powiedział w sobotę w Toruniu wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna. Wskazał, że do niedawna Polska stała tyłem do morza, a teraz traktuje je priorytetowo. Wśród bardzo istotnych dla ministerstwa inwestycji wymienił m.in. Centralny Port w Gdańsku, pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin, a także powstanie nowego, głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. W jego ocenie bardzo istotne jest przywrócenie żeglowności międzynarodowych dróg wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem E30 - Odrzańskiej Drogi Wodnej, E40 biegnącej od Gdańska przez Warszawę po Brześć i na Ukrainę oraz E70 - łączącej Antwerpię z Kłajpedą.



  • Intensyfikacja prac nad zakończeniem budowy stopnia wodnego Malczyce sprawiła, że w lutym 2018 roku rozpoczną się prace nad przegrodzeniem rzeki Odry. MGMiŻŚ zaprasza na spotkanie, którego celem jest przekazanie użytkownikom drogi wodnej informacji na temat ograniczeń w żegludze śródlądowej do czasu uruchomienia śluzy żeglugowej, które jest planowane jeszcze w I połowie 2018 roku.

    Zapraszamy armatorów śródlądowych funkcjonujących na Odrzańskiej Drodze Wodnej na spotkanie informacyjne dotyczące harmonogramu prac na stopniu wodnym Malczyce, które odbędzie się 9 lutego 2018 r. w godzinach 13.00-15.00 w siedzibie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie RZGW we Wrocławiu.


  • Wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski był gościem na spotkaniu zespołu ds. zrównoważonego rozwoju Regionu Dolnej Wisły. Razem z wojewodą kujawsko-pomorskim Mikołajem Bogdanowiczem poinformowali o nowych regionalnych instytucjach zarządzających rzekami, które swoje siedziby będą miały w Bydgoszczy. Mowa o Urzędzie Żeglugi Śródlądowej, który będzie się zajmował Wisłą na całym jej odcinku oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej i Zarząd Zlewni Noteci. Uczestnicy spotkania mówili także o budowie II stopnia wodnego w Siarzewie.


  • r11; Żegluga śródlądowa jest XVIII-wieczną gałęzią transportową. Kolej r11; XIX-wieczną. Transport samochodowy i lotniczy r11; XX-wieczną. A początek naszego XXI wieku to intermodal, czyli połączenie, jak najkorzystniejsze dla nadawcy i odbiorcy tych wszystkich możliwości przemieszczania ładunku. Kto ma te cztery asy w ręku i dodatkowo jokera w postaci żeglugi morskiej, która była od zawsze, może grać globalnie. Ale jeśli ktoś utracił chociaż jedną z tych kart, to dziś już nie da się jej wyciągnąć z rękawa, bo to za drogo kosztuje r11; mówi prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego i Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.


wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Reklamy


It seams that module Activation (mod_jstats_activate) is not installed correctly. Please refer to JoomlaStats extension installation problem page.