Z pasji do informacji

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size



  • Według założeń Białej Księgi Transportowej do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, zaś do 2050 roku wskaźnik ten powinien przekroczyć 50%. W tej sytuacji faworytem jest kolej, ale w odciążeniu polskich dróg może pomóc także żegluga śródlądowa.

    Najlepiej będzie jednak, jeśli te dwa środki transportu będą współpracowały. Zarówno kolej jak i żegluga są bardzo ekologicznymi środkami transportu, ale są one ekologiczne w inny sposób, i to właśnie połączenie ich może dać najlepsze rezultaty.


  • Żegluga śródlądowa jest sektorem, w którym rząd dostrzega ogromne szanse r11; mówił w środę we Wrocławiu podczas konferencji rŻegluga Łączyr1; minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Dodał, że rząd jest zdecydowany, by branżę rozwijać.

    Sympozjum rŻegluga Łączyr1; zorganizowali Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz działająca w ramach ONZ Europejska Komisja Gospodarcza (UNECE). Celem dwudniowej konferencji, na którą zostali zaproszenie m.in. ministrowie transportu z kilku państw świata, jest pokazanie możliwości oferowanych przez sektor transportu wodnego śródlądowego.


  • Odra jest wpisana w koncepcję rozwoju naszego kraju, a przede wszystkim inwestycji związanych z żeglugą śródlądową r11; przekonywał w Nowej Soli (Lubuskie) minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Nowa Sól jest największym z nadodrzańskich miast w woj. lubuskim.

    W Nowej Soli minister odwiedził tamtejszy port na Odrze i miejsce, gdzie ma zostać wybudowana tzw. ściana przeciwpowodziowa. Spotkał się także z przedsiębiorcami, z którymi rozmawiał m.in. o propozycjach PiS dotyczących obniżenia podatku CIT czy składek na ZUS. Odwiedził także nowosolski port rzeczny.


  • Jak informuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) r11; dla odcinka Odrzańskiej Drogi Wodnej od powstającego stopnia wodnego Malczyce do ujścia Nysy Łużyckiej model wskazuje następujące lokalizacje piętrzeń: Lubiąż, Ścinawa, Rajczyn, Chełm, Orsk, Wietszyce, Wilków, Głogów, Żukowice, Bytom Odrzański, Nowa Sól, Młynkowo, Klenica, Głęboka, Krępa, Pomorsko, Będów, Chyże, Osiecznica, Krzesiny. Pierwsze dziewięć stopni znajduje się w województwie śląskim, a pozostałe w województwie lubuskim.

    Z kolei w przypadku piętrzeń na granicznym odcinku Odrzańskiej Drogi Wodnej model wskazuje na lokalizacje stopni w okolicy miejscowości: Tawęcin, Urad, Świecko, Lubusz, Owczary, Kostrzyn nad Odrą, Kaleńsko, Gozdowice, Bielinek. Pierwsze sześć stopni znajduje się w województwie lubuskim, a pozostałe w województwie zachodniopomorskim.


  • Od września br, po 13-letniej przerwie, naukę rozpoczną uczniowie dwóch klas szkoły, której tradycje sięgają 1946 r. rReaktywacja szkoły pokazuje, jak ważna jest Odrzańska Droga Wodnar1; r11; powiedział wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak. Prezes Stowarzyszenia Absolwentów Technikum Żeglugi Śródlądowej Waldemar Rybicki, który jest kapitanem belgijskiego tankowca, powiedział, że wrocławska szkoła była niegdyś znana w całej Europie.
    Pierwsi uczniowie Technikum Żeglugi Śródlądowej zasiądą w szkolnych ławach we wrześniu.


  • Przedstawiciele samorządów Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego są zgodni: społeczności lokalne powinny korzystać z nadodrzańskiego położenia. Przywrócenie żeglowności Odrze powinno przyczynić się do rozwoju gospodarczego i turystycznego tego regionu.

    4 kwietnia w Ścinawie odbył się Konwent Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Miast Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Tematem wiodącym Konwentu było przywrócenie pełnej żeglowności drugiej co do długości rzeki w Polsce oraz szanse i kierunki rozwoju samorządów leżących wzdłuż jej biegu w obszarze rozwoju gospodarczego, turystycznego oraz społecznego.

  • Powstanie 20 stopni wodnych na Odrze

    Na Odrze ma powstać około 20 stopni wodnych w ramach modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. To duża zmiana w dotychczasowej koncepcji, ponieważ zostaje zmniejszona wysokość piętrzenia każdego z nich. Do tej pory wszystkie dokumenty, które były przygotowywane dotyczyły mniejszej ilości stopni.

    - Dziś zaprezentowane rozwiązanie zmierza w tym kierunku, aby obniżać wysokości piętrzenia, zwiększać ilość piętrzeń, ale z drugiej też strony ustalać na tyle bezpieczną wysoką wodę żeglowną, aby nie trzeba było przebudowywać całej infrastruktury drogowo-kolejowej - powiedział Gróbarczyk.


wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka

Reklamy


It seams that module Activation (mod_jstats_activate) is not installed correctly. Please refer to JoomlaStats extension installation problem page.